مبانی نظری و پیشینه تحقیق

فایل پیشینه و مبانی نظری اختلالهای یادگیری وخواندن

برای دانلود اینجا کلیک کنید

پیشینه و مبانی نظری اختلالهای یادگیری وخواندن

پیشینه-و-مبانی-نظری-اختلالهای-یادگیری-وخواندنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 138 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالهای یادگیری وخواندن
‏فصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیقات
‏بخش اول: مبانی نظری ‏ 22
‏1ـ تعریف اختلالهای یادگیری ‏ 22
‏2ـ سیر تحول تاریخی اختلالهای یادگیری ‏ 30
‏1) دوره بنیانگذاری: تحقیقات نخستین درباره مغز ‏ 30
‏2) دوره انتقالی: مطالعه بالینی کودکان ‏ 33
‏3) دوره یکپارچگی: رشد سریع برنامه های مدارس ‏ 43
‏4) دوره معاصر (از سال 1980 تا کنون) ‏ 44
‏3ـ طبقه بندی اختلالهای ویژه یادگیری بر مبنای DSM-IV-IR‏ 44
‏1) اختلال خواندن ‏ 45
‏2) اختلال در ریاضیات ‏ 46
‏3) اختلال بیان نوشتاری ‏ 48
‏4) اختلال یادگیری که به گونه دیگر مشخص نشده است (NOS)‏ 49
‏4ـ تعریف خواندن ‏ 50
‏5ـ تحول خواندن ‏ 55
‏6ـ مدل های خواندن ‏ 56
‏1) مدل پایین ـ بالا و مدل بالا ـ پایین ‏ 56
‏2) مدل تعاملی جبرانی‏ 57
‏3) مدل پیوندگرایی‏ 59
‏4) مدل آوایی‏ 61
‏5) مدل ببین و بگو ‏ 63
‏6) مدل تعادل خواندن بیکر ‏ 63
‏7ـ نارساخوانی‏ 70
‏1) تعریف نارساخوانی‏ 70
‏2) نشانه های بالینی نارساخوانی ‏ 75
‏3) اختلالهای همراه با نارساخوانی‏ 81
‏الف ـ اختلالهای جانبی شدن ‏ 81
‏ب ـ اختلالهای سازمان یافتگی فضایی ـ زمانی ‏ 82
‏ج ـ نابهنجاری حرکات چشم ها ‏ 83
‏د ـ تأخیر زبان گفتاری ‏ 85
‏هـ ـ اختلالهای ادراکی ‏ 86
‏و ـ اختلال حافظه کوتاه مدت ‏ 87
‏ز ـ اختلال نارسایی توجه (ADD)‏ و ADHD‏ 88
‏ح ـ اختلالهای رفتاری ‏ 91
‏4) شیوع نارساخوانی‏ 94
‏5) تاریخچه نارساخوانی‏ 95
‏6) سبب شناسی نارساخوانی ‏ 99
‏الف ـ عوامل ژنتیکی ‏ 100
‏ب ـ عوامل عصب شناختی ‏ 103
‏ج ـ تقارن نیمکره های مغزی ‏ 107
‏د ـ غلبه طرفی مغز ‏ 111
‏هـ ـ عوامل حرکتی ‏ 114
‏و ـ عوامل شناختی ‏ 115
‏ز ـ عوامل رفتاری ‏ 118
‏ح ـ عوامل محیطی ‏ 121
‏ط ـ عوامل عاطفی ‏ 122
‏8ـ دیدگاه های مختلف در مورد نارساخوانی ‏ 124
‏9ـ نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی ‏ 124
‏10ـ طبقه بندی نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی ‏ 131
‏الف ـ نارساخوانی اکتسابی ‏ 131
‏ب ـ نارساخوانی تحولی ‏ 140
‏11ـ فرآیند شکل گیری مدل تعادل خواندن از دیدگاه بیکر ‏ 148
‏12ـ عملکرد نیمکره های مغزی از دیدگاه بیکر ‏ 154
‏13ـ طبقه بندی نارساخوانی تحولی از دیدگاه بیکر ‏ 156
‏1) نارساخوانی نوع L‏ (زبان شناختی) ‏ 156
‏2) نارساخوانی نوع P‏ (ادراکی) ‏ 156
‏14ـ بررسی اعتبار طبقه بندی نارساخوانی نوع P/L‏ 158
‏15ـسبب شناسی نارساخوانی تحولی نوع P/L‏ 162
‏16ـ شیوه های درمانی نوروسایکولوژی از دیدگاه بیکر ‏ 164
‏بخش دوم: یافته های پژوهشی ‏ 168
‏خلاصه ‏ 180
‏فصل ‏دوم‏:
‏مروری بر پیشینه تحقیقات

 

دانلود فایل

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن